Zde naleznete veškeré informace o činnosti online divize Magic Seven do roku 2011.

Nyní nás sledujte na www.magicseven.cz a na www.redakcni-system.cz.

Výhody věrnostních programů a jejich využití

Není neobvyklé, že středně velké firmy zavádí věrnostní programy, protože si myslí, že musí. Proč? Protože to tak dělají všichni. Toto ale není dobrý důvod k tmomu, aby bylo nutné zavádět věrnostní program. A Naopak dobrým důvodem k zavedení věrnostního programu může být požadavek po odměnění nejhodnotnějších zákazníků jejichž znalostí a názorů jsme například využili při výrobě produktů nebo zlepšení poskytované služby. Důvodů pro a proti najdeme určitě více, ale téměř vždy musíme v našich plánech počítat i s dalšími omezeními. Například projevy sezónní využitelnosti a životního cyklu produktu pro který chceme věrnostní program připravit.

Nejčastěji využívané formy věrnostních programů jsou tak založeny na neformálním zvyšování loajality. V praxi je tento přístup velmi často aplikován. Nicméně úspěch věrnostního programu také závisí na jeho dokonalé přípravě. U větších projektů je navíc vždy nutná vstupní analýza, která je mnohdy často neprávem opomíjena. Pokud je věrnostní program připraven s rozmyslem a při jeho tvorbě je využito poznatků ze vstupní analýzy, potom dokáže přinést velmi mnoho výhod.

Některé formy využití věrnostních programů a jejich výhody

  • Směřování relevantních nabídek na zákazníka.
  • Potlačení nestálosti nakupujících na trhu.
  • Udržení zákazníka u konkrétní služby, produktu.
  • Schopnost proměnit  občasného zákazníka v trvalého.

 

Kdy je vhodné nasadit věrnostní program?

Možností věrnostních programů můžeme samozřejmě využít kdykoliv. Předem je ale nutné promyslet jak se projeví například sezónní využití a životní cyklus produktu pro který věrnostní program připravujeme.

Pokud budete někdy nasazovat věrnostní program, potom se určitě vyhněte následujícím případům.

  • Hon za slevami - to opravdu není hra kterou lze vyhrát.
  • Za etikety ze zakoupených produktů dostanenete plyšovou hračku –  ta doba je dávno pryč.
  • Vyhněte se lákadlu odměňovat na místo získání loajality – budete na nejlepší cestě k „antivěrnostnímu programu.“
  • Nespoléhejte se jen na vlastní úsudek – pokud máte zaujatý postoj, je lepší svěřit realizaci věrnostního programu agentuře.
  • Nepodlehněte opakování - skutečný program založený na loajalitě nemohou konkurenti tak snadno napodobit.